VERİ KURTARMA NEDİR? -2-

Yerinde kurtarma olarak da bilinen anında kurtarma, kullanıcı iş yüklerini yedekleme sunucusuna yeniden yönlendirerek kurtarma penceresini ortadan kaldırmaya çalışır. Yedeklemenin bozulmamış durumda kalması için bir anlık görüntü oluşturulur ve tüm kullanıcı yazma işlemleri bu anlık görüntüye yönlendirilir; kullanıcılar daha sonra yedek sanal makinede (VM) çalışır ve kurtarma işlemi arka planda başlar. Kullanıcıların kurtarma işleminin gerçekleştiği hakkında hiçbir fikri yoktur ve kurtarma tamamlandığında, kullanıcı iş yükü orijinal VM’ye yeniden yönlendirilir.

Zaman alıcı ve maliyetli veri kurtarma sürecinden kaçınmanın bir yolu, veri kaybının meydana gelmesini önlemektir. Veri kaybını önleme (Data Lose Prev.) ürünleri, şirketlerin veri sızıntılarını belirlemesine ve durdurmasına yardımcı olur ve iki versiyon halinde gelir: bağımsız ve entegre.

Bağımsız DLP ürünleri, özel cihazlarda bulunabilir veya yazılım olarak satılabilir.

Entegre DLP ürünleri genellikle çevre güvenlik ağ geçitlerinde bulunur ve hareketsiz ve hareket halindeki hassas verileri algılamak için kullanışlıdır.

Tek başına veri kaybı önleme ürünlerinin aksine, entegre DLP ürünleri genellikle aynı yönetim konsollarını, ilke yönetim motorlarını ve veri depolamayı paylaşmaz.

Bir DR planına veri kurtarmayı entegre etme

Bir kuruluşun olağanüstü durum kurtarma planı, kuruluştaki verileri kurtarmaktan sorumlu kişileri belirlemeli, verilerin nasıl kurtarılacağına ilişkin bir strateji sağlamalı ve kabul edilebilir kurtarma noktası ve kurtarma süresi hedeflerini belgelemelidir. Ayrıca, verileri kurtarmada atılacak adımları da içermelidir.

Örneğin, bir bina kullanılamaz durumdaysa, etkilenen iş birimlerine alternatif bir yere taşınmaya hazırlanmaları tavsiye edilmelidir. Donanım sistemleri zarar görmüş veya tahrip olmuşsa, hasarlı donanımları kurtarmak için işlemler etkinleştirilmelidir. Hasarlı yazılımı kurtarma süreçleri de DR planının bir parçası olmalıdır.

İncelemeye değer bazı kaynaklar, Ulusal Standartlar ve Teknoloji Enstitüsü SP 800-34 standardı ile ISO 24762 ve 27031 standartlarıdır.

Bir iş etki analizi, bir kuruluşun veri gereksinimlerini anlamasına ve verileri önceki durumuna kurtarmak için gereken minimum süreyi belirlemesine yardımcı olabilir. Veri kaybı ve veri kurtarma konusundaki zorluklardan biri, çeşitli cihazlarda depolanan yapılandırılmamış verileri ele almaktır.

Ancak hasarı azaltabilecek adımlar var. Verileri hassasiyetine göre sınıflandırarak başlayın ve hangi sınıflandırmaların güvence altına alınması gerektiğini belirleyin. Ardından, kuruluşu etkilemek için ne kadar verinin tehlikeye atılması gerektiğini belirleyin. Hassas verileri korumak için hangi kontrollerin gerekli olduğunu belirlemek için bir risk değerlendirmesi yapın. Son olarak, bu içeriği depolamak ve korumak için sistemler kurun.

Bundan sonraki yazılarımızda aşağıdaki veri kurtarma yöntemlerini detaylı olarak inceleyeceğiz.

-Hardddisk (HDD) lerden Veri Kurtarma

-SSD’lerden Veri Kurtarma

-Flash Bellek ve Hafıza Kartlarından Veri Kurtarma

-Raid Sistemlerden Veri Kurtarma

Leave a Reply

× Nasıl yardımcı olabilirm?